Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Veřejnoprávní televize jako výchovné a vzdělávací médium: analýza programu ČT Déčko
Hájková, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Veřejnoprávní televize jako výchovné a vzdělávací médium: analýza ČT Déčko" se zabývá výchovou a vzděláním v oblasti dětí a mládeže, kterou svým divákům nabízí veřejnoprávní Česká televize. Veřejnoprávním médiím je výchovné a vzdělávací působení často připisované již v souvislosti s jejich definicí. České televizi jednak působení v oblasti vzdělávání diváků ukládá zákon o České televize a také je, spolu s výchovným působením, zejména dětí a mládeže, obsaženo v Kodexu České televize. Cílem této práce je tedy zmapovat, jakým způsobem Česká televize k tomuto vlastnímu závazku přistupuje v souvislosti se spuštěním dětského kanálu ČT Déčko. První část práce se snaží ukotvit samotné pojmy dětství, výchovy a vzdělání do historického, sociologického a také mediálního kontextu. Zabývá se proto pojetím dětství, nastiňuje možné přístupy k výchovnému a vzdělávacímu potenciálu televizního vysílání jako takového. Rovněž mapuje tradici vysílání pro děti a mládež, programové typy, které je možné vysledovat i ve vysílání dnešním. Praktická část se poté pomocí kvalitativní analýzy zaměřuje na to, jaké vzdělávací oblasti ČT Déčko dětskému diváku nabízí a jakým způsobem tyto vzdělávací oblasti prezentuje. Nadto také sleduje výchovné cíle, které jsou součástí vzdělávacích pořadů. V závěru pak práce spojuje...
Televize ve světě dnešních dětí a teenagerů
Hadrbolcová, Jana ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Römer, Lucie (oponent)
Dnešní děti a mládež se narodily a vyrůstaly ve světě, jehož běžnou součástí jsou digitální média. Představují generaci označovanou jako digital natives. Tzv. stará média, jako například televize ustupují do pozadí, ale zároveň se snaží držet krok s dobou. Televize byla ještě nedávno nejoblíbenějším a nejsledovanějším médiem. V dnešní době ale její vliv a působnost podle některých výzkumů ustupuje před novými digitálními technologiemi. Právě mladá generace je ta, pro níž je televize ve svém původní podobě staré médium. V minulosti se řada vědců zabývala účinky televize na děti a mládež. V současné době je televize z části regulována zákonem, co se obsahů i způsobu vysílání týká. Zvláště potom Česká televize, která se jako instituce veřejné služby, přímo věnuje i tvorbě pro děti a mládež. V této práci se zabývám vlivem televize na dnešní děti a mládež s ohledem na digitální vývoj a změny ve společnosti, který sebou přinesl, a také vývojem krajiny České televize ve tvorbě pro děti a mládež a její úspěšností u těchto divákům. Díky rozhovoru s dramaturgem dětské kanálu České televize zjišťuji aktuální situaci a přístup České televize k dětským divákům. Pro vyjasnění sledovanosti televize dětmi jsem využila metodu skupinového rozhovoru focus group, během níž jsem u čtyřech skupin dětí různých věkových...
Veřejnoprávní televize jako výchovné a vzdělávací médium: analýza programu ČT Déčko
Hájková, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Veřejnoprávní televize jako výchovné a vzdělávací médium: analýza ČT Déčko" se zabývá výchovou a vzděláním v oblasti dětí a mládeže, kterou svým divákům nabízí veřejnoprávní Česká televize. Veřejnoprávním médiím je výchovné a vzdělávací působení často připisované již v souvislosti s jejich definicí. České televizi jednak působení v oblasti vzdělávání diváků ukládá zákon o České televize a také je, spolu s výchovným působením, zejména dětí a mládeže, obsaženo v Kodexu České televize. Cílem této práce je tedy zmapovat, jakým způsobem Česká televize k tomuto vlastnímu závazku přistupuje v souvislosti se spuštěním dětského kanálu ČT Déčko. První část práce se snaží ukotvit samotné pojmy dětství, výchovy a vzdělání do historického, sociologického a také mediálního kontextu. Zabývá se proto pojetím dětství, nastiňuje možné přístupy k výchovnému a vzdělávacímu potenciálu televizního vysílání jako takového. Rovněž mapuje tradici vysílání pro děti a mládež, programové typy, které je možné vysledovat i ve vysílání dnešním. Praktická část se poté pomocí kvalitativní analýzy zaměřuje na to, jaké vzdělávací oblasti ČT Déčko dětskému diváku nabízí a jakým způsobem tyto vzdělávací oblasti prezentuje. Nadto také sleduje výchovné cíle, které jsou součástí vzdělávacích pořadů. V závěru pak práce spojuje...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.